1949’da iktidarı ele geçiren Çin Komünist Partisi sınıfsal eşitlik sağlamak amacıyla iktisadi, kültürel ve siyasal sermayeyi hedef alan bir dizi […]
Joel Andreas, 36 TLHAKLARINI YİTİRENLER: ÇİN’DE ENDÜSTRİYEL YURTTAŞLIĞIN YÜKSELİŞİ VE ÇÖKÜŞÜ
İşletme grupları (namıdiğer holdingler), ekonomik örgütlenmenin modern olmayan biçimleri olarak kimi zaman eleştiri konusu olsa da, bunların birçoğu ekonomik ve […]
Aslı M. Çolpan, James R. Lincoln, Takashi Hikino, 125 TLOxford İşletme Grupları Elkitabı
“Ankara’da Okul Çağında Ev Geçindiren Çocuklar”, Gazi Eğitim Enstitüsü İş-Resim Bölümü 1935 yılı ilk mezunlarından Recep Cengizkan’ın (Cengiz Kan olarak […]
Recep Cengizkan, 50 TLAnkara’da Okul Çağında Ev Geçindiren Çocuklar
Etrafımızdaki dünyayı ve kendimizi nasıl anlarız, nasıl “okuruz”? Sarah Dillon’a göre bu sorunun cevabı metinleri okuyuşumuzun palimpsest yoluyla irdelenmesiyle bulunabilir. […]
Sarah Dillon, 80 TLPalimpsest
Edebiyat, Eleştiri, Kuram
İlk okuma nasıl gerçekleşti? Sokrates yazıya neden karşı çıkmıştı? Beyin okumayı nasıl öğrenir; öğrenmezse ne olur? Farklı okuyan beyin nasıl […]
Maryanne Wolf, 80 TLProust ve Mürekkepbalığı
Okuyan Beynin Bilimi ve Hikâyesi
Nicholas V. Artamonoff left behind a photographic puzzle of over one thousand images.
Günder Varinlioğlu, 600 TLArtamonoff
Bizans İstanbul'u İmgeleri, 1930-1947
Türk deniz gücü gelişmelerinin, aynı dönemde diğer Akdeniz ülkeleriyle diplomatik ilişkilere ve ülkenin uluslararası düzendeki konumuna yansımaları da ele alınmaktadır.
Dilek Barlas, Serhat Güvenç, 90 TLTürkiye’nin Akdeniz Siyaseti (1923-1939)
Orta Büyüklükte Devlet Diplomasisi ve Deniz Gücünün Sınırları