1949’da iktidarı ele geçiren Çin Komünist Partisi sınıfsal eşitlik sağlamak amacıyla iktisadi, kültürel ve siyasal sermayeyi hedef alan bir dizi […]
Joel Andreas, 36 TLHAKLARINI YİTİRENLER: ÇİN’DE ENDÜSTRİYEL YURTTAŞLIĞIN YÜKSELİŞİ VE ÇÖKÜŞÜ
“Ankara’da Okul Çağında Ev Geçindiren Çocuklar”, Gazi Eğitim Enstitüsü İş-Resim Bölümü 1935 yılı ilk mezunlarından Recep Cengizkan’ın (Cengiz Kan olarak […]
Recep Cengizkan, 50 TLAnkara’da Okul Çağında Ev Geçindiren Çocuklar
Batı kavramı nasıl oluştu? Şarkiyatçılığın kökenleri nereye dayanır? Doğu ile Batı arasındaki bir zamanlar belli belirsiz olan siyasi sınır ne […]
Patricia Springborg, 120 TLBatı Cumhuriyetçiliği ve Şark Hükümdarı
Son otuz yıl zarfında Çin’in ekonomisi hızla büyüdü ama kent merkezlerinin çevre niteliği ağır sanayi üretimi ve kömür tüketimi nedeniyle […]
Matthew Kahn, Siqi Zheng, 90 TLPekin’de Mavi Bir Gökyüzü
Çin'in Büyüyen Ekonomisi ve Çevre Sorunları
İlk okuma nasıl gerçekleşti? Sokrates yazıya neden karşı çıkmıştı? Beyin okumayı nasıl öğrenir; öğrenmezse ne olur? Farklı okuyan beyin nasıl […]
Maryanne Wolf, 80 TLProust ve Mürekkepbalığı
Okuyan Beynin Bilimi ve Hikâyesi
Âşık Çelebi’nin eserinde vurguladığı belli başlı konular üzerine yoğunlaşarak onun bizlere aktarmaya çalıştığı dünyayı; hangi meseleleri nasıl ve neden anlattığını […]
Hatice Aynur, Aslı Niyazioğlu, 25 TLAşık Çelebi ve Şairler Tezkiresi Üzerine Yazılar
Nicholas V. Artamonoff left behind a photographic puzzle of over one thousand images.
Günder Varinlioğlu, 600 TLArtamonoff
Bizans İstanbul'u İmgeleri, 1930-1947