Video oyun sektöründe kimler oyun oynayabiliyor ve kimler çalışmak zorunda? Video oyun yapmak, hiç kuşkusuz oynamak kadar eğlenceli ve büyüleyici. […]
Ergin Bulut, 40 TLAşkla Çalışmanın Politikası
Anadolu’da John Garstang’ın Ayak İzleri İngiliz arkeolog Prof. John Garstang’in Türkiye ve yakın doğudaki arkeolojik çalışmalarının uluslararası katkılarını anlatmayı amaçlamaktadır. […]
Alan M. Greaves, Bob Miller, Bülent Genç, 400 TLAnadolu’da John Garstang’ın Ayak İzleri
Sırrı Sezai ve Muammer Sacit, saplandıkları borç batağından kurtulmaya çalışan iki mirasyedi. Çıkış yollarındaki en büyük engelse zengin, fakir ayırt […]
Mahmut Yesari, 70 TLHınç
Zamanda yolculuk mümkün mü? Bu yolculuğu neden arzularız? Bütün olası dünyalar içinde en iyisi bu mu? Geçmiş değiştirilebilir mi? Sonuç, […]
James Gleick, 80 TLZaman Yolculuğu
Geçmiş, Şimdi ve Geleceğin Kısa Tarihi
Virginia Apgar’dan Barbara McClintock’a, Chien-Shiung Wu’dan Sophie Kowalevski’ye, Hedy Lamarr’a… Rachel Swaby’nin eğlenceli kaleminden süzülen 52 yaşam öyküsü, bilimi ve […]
Rachel Swaby, 90 TLDikbaşlılar
Bilimi ve Dünyayı Değiştiren 52 Kadın
Bilgisayar ekranındaki görüntüler gerçek dünyadaki olguların bire bir temsili midir, yoksa sanal bir dünyada hayal mi görmekteyiz? Sakın evren dediğimiz, muazzam bir […]
Roger Penrose, 120 TLKralın Yeni Aklı
Bilgisayar, Zekâ ve Fizik Yasaları
Eldeki derlemenin amacı, Sakatlık Çalışmaları başlığı altında şekillenen görece yeni bir araştırma alanıyla ilgili güncel tartışmaları ve literatürü Türkiye’deki okuyucuya […]
Dikmen Bezmez, Sibel Yardımcı, Yıldırım Şentürk, 52 TLSakatlık Çalışmaları
Sosyal Bilimlerden Bakmak