1949’da iktidarı ele geçiren Çin Komünist Partisi sınıfsal eşitlik sağlamak amacıyla iktisadi, kültürel ve siyasal sermayeyi hedef alan bir dizi […]
Joel Andreas, 36 TLHAKLARINI YİTİRENLER: ÇİN’DE ENDÜSTRİYEL YURTTAŞLIĞIN YÜKSELİŞİ VE ÇÖKÜŞÜ
Şehirler tipik olarak nehirler, denizler, derin bir liman gibi doğal kaynakların veya daha büyük ve gelişmiş şehirlerin yakınlarında ortaya çıkarlar. [...]
Rosemary Wakeman, 40 TLÜtopyayı Hayata Geçirmek: Yeni Şehir Hareketinin Düşünsel Tarihi
Hiper-Bağlı Bir Dünyada İtibar Stratejisi ve Analitiği CHRIS FOSTER Şeffaflığın arttığı ve iletişimin sürekli daha da hızlandığı günümüzde, bilgi göz […]
Chris Foster, 70 TLİTİBAR STRATEJİSİ
Biziz, Halk! politik ve ekonomik tahakküm altındaki halkların kamusal alanlarda toplanmasının ne anlama geldiğini, nasıl bir işlev gördüğünü soruşturuyor. Bu […]
Judith Butler, 90 TLBiziz, Halk!
Toplanma Özgürlüğü Üzerine Düşünceler
Yaklaşık 60 yıl önce, bağlanma kuramının kurucusu John Bowlby çocuk ile onu büyüten yetişkin arasındaki bağın, duygusal gelişim üzerinde yaşam […]
Melike Sayıl, Nebi Sümer, Sibel Kazak Berument, 26 TLAnne Duyarlığı ve Çocuklarda Bağlanma
Türkiye’de 1980’lerin başından bu yana kadın çalışmalarının akademik alanda görünür hale gelmesinin üstünden otuz yıl geçti. Bu sürenin, yeterince uzun […]
Serpil Sancar, 60 TLBirkaç Arpa Boyu…
21. Yüzyıla Girerken Türkiye'de Feminist Çalışmalar. Prof. Dr. Nermin Abadan Unat'a Armağan
Nicholas V. Artamonoff left behind a photographic puzzle of over one thousand images.
Günder Varinlioğlu, 600 TLArtamonoff
Bizans İstanbul'u İmgeleri, 1930-1947
İnsan hakları söylemi günümüz dünyasının kelime dağarcığına girdi, ancak ilginçtir ki, insan haklarının siyasi etkisi arttıkça felsefi dayanakları gittikçe daha […]
Şeyla Benhabib, 110 TLBuhran Çağında Haysiyet
Zor Zamanlarda İnsan Hakları
Türkiye ve Yunanistan… Nasıl oldu da milli kimlik iki ülkede de dinle ilişkilendirildi? İoannis Grigoriadis, Kutsal Sentez: Yunan ve Türk […]
Ioannis N. Grigoriadis, 60 TLKutsal Sentez
Yunan ve Türk Milliyetçiliğine Dini Aşılamak