“Ankara’da Okul Çağında Ev Geçindiren Çocuklar”, Gazi Eğitim Enstitüsü İş-Resim Bölümü 1935 yılı ilk mezunlarından Recep Cengizkan’ın (Cengiz Kan olarak […]
Recep Cengizkan, 50 TLAnkara’da Okul Çağında Ev Geçindiren Çocuklar
Hiper-Bağlı Bir Dünyada İtibar Stratejisi ve Analitiği CHRIS FOSTER Şeffaflığın arttığı ve iletişimin sürekli daha da hızlandığı günümüzde, bilgi göz […]
Chris Foster, 70 TLİTİBAR STRATEJİSİ
Biziz, Halk! politik ve ekonomik tahakküm altındaki halkların kamusal alanlarda toplanmasının ne anlama geldiğini, nasıl bir işlev gördüğünü soruşturuyor. Bu […]
Judith Butler, 90 TLBiziz, Halk!
Toplanma Özgürlüğü Üzerine Düşünceler
Geriye dönüp baktığımızda, her şeyin buhar makinesiyle başlamış olduğunu görüyoruz – yeryüzünde yaşayan bir tür olarak insan, bu buluşla birlikte […]
Faruk Eczacıbaşı, 95 TLDaha Yeni Başlıyor
Geleceğin Dünyasında Esneklik, Yakınsama, Ağ Yapısı ve Karanlık Taraf
İlk okuma nasıl gerçekleşti? Sokrates yazıya neden karşı çıkmıştı? Beyin okumayı nasıl öğrenir; öğrenmezse ne olur? Farklı okuyan beyin nasıl […]
Maryanne Wolf, 80 TLProust ve Mürekkepbalığı
Okuyan Beynin Bilimi ve Hikâyesi
İnsan zihniyle davranışları arasında nasıl bir ilişki vardır? Bu ilişki yaşa bağlı olarak nasıl değişir? Bir çocuğun aklından hangi yaşta […]
Aylin C. Kuntay, Çağla Aydın, Deniz Tahiroğlu, Tilbe Göksun, 100 TLAklın Çocuk Hali
Zihin Gelişimi Araştırmaları
Osmanlı İmparatorluğu’na yakın coğrafyalardaki yıkanma biçimleri ve hamam gelenekleriyle, Osmanlı hamam kültürü arasındaki ilişki üzerinde duruluyor.
Nina Ergin, 26 TLAnadolu Medeniyetlerinde Hamam Kültürü
Mimari, Tarih ve İmgelem
Nicholas V. Artamonoff left behind a photographic puzzle of over one thousand images.
Günder Varinlioğlu, 600 TLArtamonoff
Bizans İstanbul'u İmgeleri, 1930-1947
Türkiye ve Yunanistan… Nasıl oldu da milli kimlik iki ülkede de dinle ilişkilendirildi? İoannis Grigoriadis, Kutsal Sentez: Yunan ve Türk […]
Ioannis N. Grigoriadis, 60 TLKutsal Sentez
Yunan ve Türk Milliyetçiliğine Dini Aşılamak