1949’da iktidarı ele geçiren Çin Komünist Partisi sınıfsal eşitlik sağlamak amacıyla iktisadi, kültürel ve siyasal sermayeyi hedef alan bir dizi […]
Joel Andreas, 36 TLHAKLARINI YİTİRENLER: ÇİN’DE ENDÜSTRİYEL YURTTAŞLIĞIN YÜKSELİŞİ VE ÇÖKÜŞÜ
Edebi ile akademik alanların gelgitli bir ilişkisi olduğu söylenir. Yazarlar ve akademisyenler birbirlerinin antitezi olarak düşünülür. Peki, bu iki dünya […]
Charles Coustille, 80 TLAntitezler
Mallarmé, Péguy, Paulhan, Céline, Barthes
Gelişmiş teknolojik bir uygarlığı sıfırdan yeniden kurmanız gerekse ne yapardınız? Uygarlık yarın çökse, örneğin korkunç bir hızla yayılan salgın bir […]
Lewis Dartnell, 34 TLUygarlığı Yeniden Nasıl Kurarız
Gezegenimizdeki yaşamın tarihi hakkında epeyce şey bilsek de, biyolojinin en büyük sorularını henüz yanıtlayabilmiş değiliz. Yaşam tuhaf ve karmaşık bir […]
Nick Lane, 36 TLYaşam Neden Var?
ALIS 100 (Academic and Life Skills / Akademik Başarı ve Hayat Becerileri) dersi, gençlerin üniversitede ve profesyonel hayatta ihtiyaç duyacakları […]
Bülent Kılıç, Esra Tuncer, Muhsine Itır Özgen, 75 TLÜniversite ve Ötesi
Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri
Âşık Çelebi’nin eserinde vurguladığı belli başlı konular üzerine yoğunlaşarak onun bizlere aktarmaya çalıştığı dünyayı; hangi meseleleri nasıl ve neden anlattığını […]
Hatice Aynur, Aslı Niyazioğlu, 25 TLAşık Çelebi ve Şairler Tezkiresi Üzerine Yazılar
James Crow’un bölümü ve O. Özel, A.C.S. Peacock ve A. Saunders’ın katkılarıyla…
Scott Redford, 250 TLİktidar İmgeleri
Sinop İçkalesindeki 1215 Tarihli Selçuklu Yazıtları