Günümüz dünyasında gerçek üreticiler kimlerdir? Ve ürettiklerinin değerini nasıl belirliyoruz? Yaşadığımız finansal ve ekonomik kriz, değerin gerçek anlamına ilişkin kavrayışımızı […]
Mariana Mazzucato, 95 TLHer Şeyin Değeri
Küresel Ekonomide Üretenler ve El Koyanlar
Hiper-Bağlı Bir Dünyada İtibar Stratejisi ve Analitiği CHRIS FOSTER Şeffaflığın arttığı ve iletişimin sürekli daha da hızlandığı günümüzde, bilgi göz […]
Chris Foster, 70 TLİTİBAR STRATEJİSİ
Küçük Saime’nin önce annesini, ardından ninesini kaybetmesiyle düştüğü derin üzüntü, babası Sadık Bey’i yeni bir evlilik yapmaya sevk eder. Saime’nin […]
Recaizade Mahmut Ekrem, 60 TLSAİME
Psikopati nedir, ne değildir? Ahlakın Dışındakiler bu soruya psikopatların neden yoksun olduklarını sorarak yaklaşıyor. Her bir bölümde, farklı yazarlar, belirli […]
Thomas Schramme, 120 TLAhlakın Dışındakiler
Psikopati ve Ahlaki Yetilerden Yoksunluk
Biziz, Halk! politik ve ekonomik tahakküm altındaki halkların kamusal alanlarda toplanmasının ne anlama geldiğini, nasıl bir işlev gördüğünü soruşturuyor. Bu […]
Judith Butler, 90 TLBiziz, Halk!
Toplanma Özgürlüğü Üzerine Düşünceler
İnsan ahlakının evrimi iki adımda gerçekleşti. Başlangıçta doğa koşulları nedeniyle, ilk insanlar işbirliğine gitmezlerse yok olacaklarını gördü ve bu işbirliğini […]
Michael Tomasello, 75 TLİnsan Ahlakının Doğal Tarihi
“İnsanın Evrimi” herkesin fikir sahibi olup da gerçekte hakkında pek az şey bildiği bir muamma. Siyasi çağrışımları, kültürel kabullerle olan […]
Eugene E. Harris, 90 TLSoyağacımızdaki Maymun
İnsan Evriminin Yeni Bilimi
Bilgisayar ekranındaki görüntüler gerçek dünyadaki olguların bire bir temsili midir, yoksa sanal bir dünyada hayal mi görmekteyiz? Sakın evren dediğimiz, muazzam bir […]
Roger Penrose, 120 TLKralın Yeni Aklı
Bilgisayar, Zekâ ve Fizik Yasaları
Aşk Cumhuriyeti’nde Zeki Müren, Orhan Gencebay, Sezen Aksu ve popüler müzik üzerinden Türkiye’nin 1950’lerden itibaren geçirdiği dönüşümü mercek altına alıyor.
Martin Stokes, 28 TLAşk Cumhuriyeti
Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem