Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi’nin (ANAMED) Ana Galerisi’nde ziyaretçilerle buluşacak “Arşivin Belleği: Marcell Restle’nin Anadolu Araştırmaları / Archival Memories: […]
B. Tolga Uyar, Birgitt Borkopp-Restle, Caroline Mang, 140 TLArşivin Belleği
Marcell Restle’nin Anadolu Araştırmaları
Mekânsal Ağlar, geçmişi incelemek için Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve diğer analitik araçların kullanıldığı araştırma projelerine odaklanarak Anadolu’nun kültürel miras ve […]
Christopher H. Roosevelt, 250 TLMekânsal Ağlar
Araştırma ve Kamu Erişimi İçin Anadolu'nun Geçmişinin Haritalandırılması
Edebi ile akademik alanların gelgitli bir ilişkisi olduğu söylenir. Yazarlar ve akademisyenler birbirlerinin antitezi olarak düşünülür. Peki, bu iki dünya […]
Charles Coustille, 80 TLAntitezler
Mallarmé, Péguy, Paulhan, Céline, Barthes
Batı kavramı nasıl oluştu? Şarkiyatçılığın kökenleri nereye dayanır? Doğu ile Batı arasındaki bir zamanlar belli belirsiz olan siyasi sınır ne […]
Patricia Springborg, 120 TLBatı Cumhuriyetçiliği ve Şark Hükümdarı
Geriye dönüp baktığımızda, her şeyin buhar makinesiyle başlamış olduğunu görüyoruz – yeryüzünde yaşayan bir tür olarak insan, bu buluşla birlikte […]
Faruk Eczacıbaşı, 95 TLDaha Yeni Başlıyor
Geleceğin Dünyasında Esneklik, Yakınsama, Ağ Yapısı ve Karanlık Taraf
Eldeki derlemenin amacı, Sakatlık Çalışmaları başlığı altında şekillenen görece yeni bir araştırma alanıyla ilgili güncel tartışmaları ve literatürü Türkiye’deki okuyucuya […]
Dikmen Bezmez, Sibel Yardımcı, Yıldırım Şentürk, 52 TLSakatlık Çalışmaları
Sosyal Bilimlerden Bakmak
Aşk Cumhuriyeti’nde Zeki Müren, Orhan Gencebay, Sezen Aksu ve popüler müzik üzerinden Türkiye’nin 1950’lerden itibaren geçirdiği dönüşümü mercek altına alıyor.
Martin Stokes, 28 TLAşk Cumhuriyeti
Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem
Türkiye ve Yunanistan… Nasıl oldu da milli kimlik iki ülkede de dinle ilişkilendirildi? İoannis Grigoriadis, Kutsal Sentez: Yunan ve Türk […]
Ioannis N. Grigoriadis, 60 TLKutsal Sentez
Yunan ve Türk Milliyetçiliğine Dini Aşılamak